Till Annika, vars enda uppgift var att få Pippi att verka ännu häftigare.

 

En text jag skrev för ett år sedan och som skulle blivit mitt första blogginlägg men jag skämdes för mycket då.
Nu är jag äldre och visare.
 

 

 

 

 

Igår lät jag mig övertalas till att ha sex. Vi hade druckit förstås och det var över innan det börjat.

 

”Äh, va fan.”

 

Dessa tre små ord använder jag ofta för att övertala mig själv när jag tvekar. Ibland fungerar det som en spark i rumpan till att våga utmana mig själv. Men ganska ofta slutar det med ångest.

 

Jag tänker ofta att jag är för präktig. Något jag också fått bekräftat av en rad killar när jag trots allt sagt nej till sex. Men egentligen handlar det väl inte om präktighet utan att jag faktiskt inte har lust att ligga med vem som helst. Att jag vill kunna stå för mina handlingar. Eller? Jag har högre krav än vad du kan erbjuda din fjant, det är vad jag vill säga. Ändå ploppar det där ordet upp gång på gång.

 

PRÄKTIG.

 

Jag vill inte!! Jag vill inte vara präktig! Vill vara öppen och frisläppt! Fast inte på ett slampigt sätt såklart men liksom lite mer som en hippie. Vara sådär coolt avslappnad som Kim Anderzon var i Stjärnorna på slottet då hon pratade om hur alla låg med alla i teatervärlden på 70-talet. Så vill jag vara!

 

Men jag är inte Kim Anderzon. Tankar på skillnaden mellan ord som präktig och slampa håller mig vaken om nätterna. Två motpoler som egentligen ligger så nära varandra. Det enda som skiljer dem åt är tre små ord.

 

Igår hade jag sex fast jag egentligen inte ville. Var jag frisläppt då? Motbevisade jag de killar som någon gång kallat mig präktig? Knappast va. Nej, nästa gång ska jag tänka på Annika i Pippi. Det präktigaste av oss alla. Vuxna Annika hade helt säkert låtit alla sina sexpartners gå igenom ett kvalifikationstest innan det ens kunde bli tal om nått ligga. Så ett tack till alla Annikor där ut. Fortsätt vara präktiga och kräsna. Vi andra vill egentligen vara som er. 


Kommentarer
Postat av: isabell

jag har längtat efter den här texten! längtar efter dig med. <3

2013-03-17 @ 23:41:25
URL: http://isabellochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0